20/05/2011

Dating

Bismillahirrahmanirrahim

Astargfirullah. Astargfirullah. Banyaknya dosa kita buat kat Allah. Macam lirik lagu Raihan,

"Dosa-dosaku, bagaikan pepasir...di pantai."


Tapi kita still tak sedar dan masih lena dibuai mimpi indah. Macam kata seorang rakan saya di blog beliau, ada hati nak masuk syurga. Astargfirullah.

Hari tu ada dengar pengisian dari seorang postgrad kat Soton ni. MasyaAllah, sangat tersentuh dengan pengisian dia. Walaupun simple, tapi sangat menyentuh hati saya.

Pernah dating tak? Bagi sesiapa yang ada girlfriend or boyfriend tu, confirm pernah kan? Jangan tipula. Bagi sesiapa yang takde tu, confirm tak pernah kan? Ingat lagi dating korang macam mana? Mesti korang datang tepat waktu kan? Kalau tak pun, mesti salah seorang tunggu dengan setianya kan? Kalau datang lambat pun, dia akan kata,

"Alaa..it's ok dear. Sayang pun baru je sampai ni".


Padahal dalam hati, nak sepak terajang je.

Tapi korang pernah dengar tak pasal dating dengan Allah? Korang pernah tak dating dengan Allah? Tak pernah? Takpe, lepas ni boleh dating.

Seperti kata Abg Idham dalam pengisian beliau, Allah ni selalu menunggu-nunggu hambaNya untuk dating dengan Dia. Setiap hari Dia tunggu kita. Tunggu kita memohon kepadaNya. Setiap hari Dia mencari-cari mana hambaNya yang bangun untuk dating dengan Dia.

Tapi biasalah kita, duk sedap layan tidoq. Kalau bangun subuh pun liat, apatah lagi nak bangun malam dating dengan Dia. Astargfirullah.

Tahu tak kita, pada waktu malam tu lah Allah akan dengar dan kabulkan permohonan kita tu. Waktu tu lah, the best time untuk kita berdoa kepadaNya, bermunajat kepadaNya, mengadu kepadaNya dan bercerita denganNya. Masalah study ke, nak cari jodoh ke, pasal anak usrah ke dan sebagainya. InsyaAllah, doa pada waktu dating ni, akan dikabulkanNya.

Tapi biasalah kita, lagi syok dating dengan awek or pakwe dari dating denganNya. Macam kawan saya katalah, ada hati nak masuk syurga camni?

JOM dating denganNya!

0 comments: