07/01/2011

Sempurna

Bismillahirrahmanirrahim

Semua orang impikan kesempurnaan. Dalam semua perkara. Main bola. Study. Exam. Kerja. Kahwin. Anak. Ibu bapa. Keluarga. Iman. Cubalah listkan lagi. Confirm tak muat.

Sedar tak sedar, kita sering rasakan diri kita ni sempurna.

"Ish, apalah dia ni. Poyo gile".

"Pale otak ko. Bukan camtulah".

"Eeee, busuk gile die tu".

"Takkan nak kahwin ngan die kot? Tak padan langsung ngan aku".

Cubalah senaraikan lagi dialog-dialog orang yang perasan dia sempurna dan orang lain di sekeliling dia macam sampah. Tak sempurna seperti dia. Alaa, jangan tipulah. Confirm korang pernah rasa camtu kan?

Tapi fikir-fikir balik, tiada orang pun sempurna. Tapi, tak salahkan berusaha menuju kesempurnaan? Habis tu, apa yang salah?

Bila kau rasa kau sempurna, dan kau rasa orang lain semua tak sempurna. Faham?

"Aslih Nafsak, Wad'u Ghairak".




0 comments: