05/09/2010

Check

Bismillahirrahmanirrahim

Biasanya, kalau kita buat salah kat orang, mesti kita rasa tak best kan?

Rasa bersalah.

Tak senang duduk.

Nak buat kerja pun jadi lain.

Selagi tak jumpa dia mintak maaf, selagi tu lah kita macam cacing kepanasan.

Betul tak?

Jadi, kalau kita buat salah kat 'Tuan' kita, patutnya rasa macam tu jugak lah kan?

Tapi kenapa kita boleh rileks je?

Ok je. Happy go lucky je.

Takde rasa bersalah pun.

Malu pun takde.

Lepas tu, siap boleh ulang lagi.

Aik, cam pelik kan kita ni?

Ok, check balik hati kita.

"Aslih Nafsak, Wad'u Ghairak".