04/03/2010

Perghh

Bismillahirrahmanirrahim

Alhamdulillah. Result semester 1 sudah keluar. Walaupun agak kurang baik, ia tidak bererti ia tidak baik. Hanya Allah sahaja yang tahu, kita tidak tahu. Yang penting, perbaiki kelemahan kita dan teruskan usaha. Tak perlulah kita nak gembira ataupun sedih dengan result kita itu.

Ya, tak perlu bersedih dan gembira.

"Ka, sedih dowh. Result aku teruk hari tu", sembang saya dengan Kaka.

"Ala, watpe nak sedih? Rilek sudeh", balas Kaka bersahaja.

"Ko boleh la, dapat first class. Mesti gembiranya", tambah saya lagi.

"Tak dowh. Aku tak gembira pun. Takyah r nak sedih gembira ni", kata Kaka.

"Takkan takleh sedih n gembira kot? Abis, ko dapat first class sume ni untuk apa?", tanya saya kehairanan.

"Untuk dakwah", Kaka menghentikan perbualan.

"Perghhh", bibir saya berbunyi.

"Islah Nafsak, Wad'u Ghairak".

8 comments:

Wandog said...

sumpah qowiyy dow kaka...

ammar Roslizar said...

mcm mane bibir ko berbunyi??

hahaha

aslam said...

haha..bibir berbunyi disebabkan getaran kot..rasenye la..

PeRaNTau said...

pergh3

mohd shazli mohd zaini said...

slm,

petbro?

pekabo?

stumble upon blog ko time ber'fb'ing. hahaha... bagus2 ade blog. bleh kongsi ngan kwn2.


result ko dah kluar. kene target dpt 2.1 and above. boleh2. hahaha... aku first year pun dpt 2.2 je average. pastu naik skit2. kadang2 result exam ni cam kata member aku, cam iman.

" kadang2 naik, kadang turun. hehehe..... yg penting usaha .. "

ok2, all the best.

regards.

aslam said...

haha..terharu aku..dpt petbro cam ko..haha..btul tu bro..semoga kte same2 sukses..=)

abah said...

Rasanya lakaran tugas bulatan study dan da'awa angah kurang tepat. Lakaran ini makna kerja daawa menjadi tugas utama manakala study menjadi tugas secondary. Sedangkan sebaiknya lakaran itu terbalik..kerja utama (awla) angah sekarang as student..study...lebih masa seharusnya pd study...studypun sebenarnya kerja daawa secara tidak langsung. Daawa bil hal...study as jihad ilmu..bila seorang dai studynya cemerlang tentulah mudah kerja daawanya diterima orang. Bayangkan jika seorang dai studynya kurang cemerlang..macammana dia nak berdaawah dgn baik..apalagi dalam masa ini angah masih berstatus student...Yg menjadi keutamaan angah sekarang ialah..1. STUDY 2. Daawa bukan sebaliknya. nak faham jelas angah baca kitab Ulamak Dr Yusuf Qardhawi mengenai Fiqh Awlawiyat...

Scorpie said...

:D