05/12/2009

Main bola

Bismillahirrahmanirrahim

Alhamdulillah. Syukur yang tidak terhingga kepada Allah swt atas segala nikmat yang dikurniakan kepada kita. Alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah.

Kalau orang mempunyai hobinya tersendiri, saya juga demikian. Saya suka bermain bola sepak. Dari tadika sehingga sekarang saya masih aktif bermain bola sepak. Kata orang, bila main bola, kita kena menang. Kata saya, bila main bola, kita mesti puas. Puas dengan seni bola sepak itu.

Namun, dulu saya telah melanggar arahan pencipta saya. Saya tidak mengikut kataNya. DisuruhNya menutup aurat, dilanggarnya oleh saya dengan tanpa rasa takut. Masa tadika, mungkin boleh dimaafkan lagi. Tapi kalau dah sekolah menengah pun masih membuka aurat, apakah ertinya semua itu?

Alhamdulillah. Saya mula sedar saya telah melakukan kesalahan. Di KYUEM, saya mula cuba mengamalkan apa yang sepatutnya. Terima kasih kawan-kawan.

Jadi, sama-samalah kita berusaha untuk menjadi hambaNya yang taat. Bersukanlah anda. Beriadahlah anda. Tapi jangan sampai melanggar arahan.



"Islah Nafsak, Wad'u Ghairak".


0 comments: