14/07/2009

Sahabat

Bismillahirrahmanirrahim

Sahabat,
Maafkan aku andai aku tidak seperti dulu,
Tidak terlintas di hatiku untuk menyakitimu,
Apatah lagi berkeras denganmu

Namun apalah dayaku,
Aku tidak mampu,
Aku tidak mahu,
Melihat dirimu sebegitu

Ya aku tahu,
Suatu ketika dulu,
Aku bersamamu,
Dibuai dan dihanyut oleh nafsu

Tapi aku mahu kau tahu,
Yang selama ini kita benak dan dungu,
Mengikut telunjuk hawa nafsu,
Yang bermaharajalela di hati kau dan aku.

Sahabat,
Aku tidak mahu berseorangan,
Aku mahu teman,
Aku mahu kita seiringan,
Menikmati keindahan islam dan iman,

Sahabat,
Kita masih belum terlambat,
Aku mahu kita bertaubat,
Aku mahu kita thabat

Sahabat,
Aku menyayangimu,
Aku mencintaimu,
Aku mahu bersamamu,
Mengecap nikmat syurgaNya di akhirat kelak.


"Islah Nafsak, Wad'u Ghairak".






1 comments:

Anonymous said...

moga ALLAH kurniakan thabat

moga ALLAH lindungi niat murnimu sahabat.

dakwah kasih dan sayang.

oghe qelate leni! =P